vineri, 11 ianuarie 2008

Interviu publicat in Ziarul Orizontul

Redau, in cele ce urmeaza, interviul publicat in editia electronica a Ziarulului Orizontul.

1. Cine sunteţi, domnule Dionisie Afloroaei şi de ce doriţi să candidaţi la alegerile locale din acest an pentru funcţia de primar al municipiului Paşcani?

Sunt un tânăr optimist, idealist şi cred în posibilitatea unei administrări corecte a Paşcaniului. În acelaşi timp, sunt realist şi îmi dau seama de potenţialul mare al acestui municipiu, al oamenilor care îl locuiesc. Sunt convins că am puterea şi calităţile necesare pentru a schimba lucrurile în bine. Din acest motiv doresc să candidez.

E mai uşor, într-adevăr, să stai deoparte şi să comentezi că există deficienţe în sistem, că există corupţie. Eu am ales să mă implic, am ales calea mai grea.
Dacă vă referiţi la aspectele familiale, sunt căsătorit şi am o fetiţă.

2. Ce legătură aveţi cu Paşcaniul ? Ce ştiţi despre problemele comunităţii noastre?

Domiciliul meu este în Paşcani, iar legăturile mele cu acest municipiu sunt puternice. Multe dintre rudele mele şi ale soţiei sunt păşcăneni sau din împrejurimi. În acelaşi timp, prin prisma activităţii, cunosc neregulile din administraţia publică, ale căror acte le-am atacat în instanţă. Şi, de multe ori, am câştigat.
Cunosc problemele Paşcaniului măcar cât le cunoaşte orice cetăţean şi le voi aprofunda cu mare interes. Ele sunt vizibile, sunt probleme de care ne izbim zi de zi, de la gheaţa sau gunoaiele de pe străzi până la atribuirea oportunista a locuinţelor ANL.

3. Sunteţi sprijinit de vreun partid politic, chiar dacă veţi candida ca independent?

Nu. Am ales să candidez ca independent pentru că în acest fel voi răspunde doar nevoilor cetăţenilor. Candidez doar pentru cetăţeni, şi nu pentru vreun partid politic.

4.Ce şanse credeţi că veţi avea în competiţia în care v-aţi angajat?

Sunt sigur că voi avea succes. Sunt un învingător.

5. Anunţul de candidatură, făcut public la sfârşitul anului trecut, a stârnit un real interes în rândul păşcănenilor, cu păreri pro şi contra. De ce ar avea nevoie Paşcaniul de dumneavoastră în funcţia de primar, de ce ar avea nevoie de un tânăr apolitic şi bine instruit, şi nu de cineva din rândul politicienilor păşcăneni?

Eu am voinţa, puterea şi cunoştinţele necesare pentru a schimba lucrurile în bine. Politicienii păşcăneni tradiţionali au arătat ce pot. Unii sunt interesaţi doar de buzunarul propriu şi al grupurilor de interese care îi susţin, în timp ce ceilalţi au fost învinşi de actualul sistemul mafiot. Ei sunt politicienii tradiţionali păşcăneni, aceeaşi de cât timp?

6. Cu ce resurse vă veţi bate în campania electorală? Cine vă susţine financiar, dar mai ales cu munca, în această campanie?

Voi fi transparent cu privire la resursele financiare folosite, pentru a elimina orice îndoială cu privire la corectitudinea mea. Pentru mine, este foarte importantă colaborarea pe care o am cu o echipă de specialişti care mă ajută pentru a câştiga Primăria Paşcani.
Susţinerea principală o am din partea familiei şi a prietenilor mei, care cunosc faptul că sunt o persoană corectă.

7. Vorbeaţi de faptul că veţi fi înconjurat de o echipă de profesionişti. Cine sunt ei şi ce urmează să facă aceştia, împreună cu dumneavoastră, când veţi câştiga Primăria Paşcani?

Sunt profesionişti în domeniile vitale ale administraţiei publice: economişti, jurişti, specialişti în întocmirea şi gestionarea proiectelor europene, oameni de cultură. În comun avem profesionalismul şi moralitatea impecabilă. Împreună vom realiza proiectele necesare dezvoltării oraşului, fiecare punându-şi experienţa şi valoarea în slujba păşcănenilor.

8.Cum veţi convinge tinerii să iasă la vot?

Tinerii trebuie să fie conştienţi de puterea pe care o au, de faptul că politicienii sunt în slujba lor. Şi, dacă au nemulţumiri, au dreptul şi au obligaţia de a schimba. Programul meu prevede ca tinerii absolvenţi să fie atraşi spre a lucra în administraţia locală, în domeniul educaţional, al sănătăţii etc. Avem nevoie de tineri pregătiţi, dar trebuie să-i răsplătim în mod corespunzător. Dacă legea prevede un maxim de salarizare, trebuie să găsim posibilităţi alternative pentru tineri, în beneficiul comun. Mă refer, de exemplu, la sprijinirea lor prin implicarea administraţiei locale în accesarea fondurilor europene nerambursabile pentru efectuarea de către aceştia a unor programe de perfecţionare ori stagii de pregătire în străinătate. În acest fel, tinerii vor lucra în Paşcani, dar periodic se vor perfecţiona profesional în străinătate.
Mesajul meu pentru tineri este următorul: schimbarea o putem face numai împreună.

9. Ce anume va cuprinde programul dumneavoastră electoral? Cum ar trebui să fie condus Paşcaniul în următorii 4 ani?

Voi avea un program mai puţin electoral şi mai mult de management administrativ. El cuprinde proiecte în domeniile vitale ale oraşului. Proiectele vor fi concrete, cu termene de realizare fixe şi cu rezultate pe măsura nevoilor cetăţenilor. Paşcaniul are mult de recuperat faţă de alte localităţi. Dacă vrem să ajungem la un nivel de trai asemănător cu cel al locuitorilor din alte oraşe, trebuie ca efortul adminstraţiei locale să fie dublu, fără a ne mai putea permite vreo greşeală.

10. Ce părere aveţi despre viaţa politică din Paşcani? Veţi face alianţe înainte sau chiar după alegerile locale?

Părerea mea despre viaţa politică din Paşcani este aceiaşi cu cea a majorităţii locuitorilor. Aceiaşi oameni, aceleaşi promisiuni, rezultate nesatisfăcătoare.
În ceea ce priveşte alianţele, vor conta oamenii. Dacă avem aceleaşi principii, ele sunt posibile. Ele vor fi publice şi în interesul alegătorilor.

11. Cum veţi răspunde atacurilor care, probabil, vor fi îndreptate împotriva dumneavoastră în campania electorală?

Sunt deschis la orice întrebare. Nu am nimic de ascuns. În acelaşi timp, ţin ca dezbaterile să fie guvernate de bun simţ.

12.Cum veţi comunica cu presa? Dar cu păşcănenii?

Voi avea o relaţie deschisă cu presa şi cu păşcănenii. Mesajele mele vor fi facute publice pe bloggul meu, unde voi răspunde şi la întrebările care mi se vor adresa.
Întâlnirile directe cu păşcănenii vor fi foarte importante pentru mine, atât înainte, cât mai ales după ce voi câştiga alegerile.

13. Ce părere aveţi despre viaţa socio-culturală şi despre educaţia din Paşcani?

Care viaţă? Există în prezent doar o mână de oameni profesionişti şi inimoşi în domeniile socio-cultural şi educaţional. Din păcate, le lipseşte total sprijinul Primăriei şi a Consiliului Local. Aşa cum am precizat, aceste domenii sunt prioritare pentru mine şi mă voi implica în mod deosebit în proiectele culturale şi educaţionale.

14. Dar despre situaţia economică şi despre perspectivele de dezvoltare ale municipiului?

Actualmente Paşcaniul este un oraş închis, neatractiv economic. Există un număr mare de şomeri, mulţi oameni sunt plecaţi la lucru în străinătate, în timp ce familiile, copii lor, sunt acasă.
Din fericire, oraşul Paşcani are mare potenţial, dar trebuie ca administraţia să lucreze în interesul păşcănenilor. Oraşul a fost ruinat din cauza intereselor personale ale politicienilor locali tradiţionali. Eu cred în relansarea economică a oraşului şi în creşterea competitivităţii, ceea ce va avea ca efect crearea de locuri de muncă, creşterea salariilor şi, poate, reîntregirea unor familii.

15. Ce se va întâmpla dacă nu veţi câştiga alegerile locale pentru funcţia de primar al municipiului Paşcani? Veţi abandona acest proiect sau veţi fi interesat în continuare de realizarea reformelor administrative în Primăria Paşcani?

Sunt sigur că voi câştiga. Însă, ca să parafrazăm pe cineva, dacă vor putea ei fura mai mult decat vom putea noi vota, mesajul meu este simplu: a început revoluţia. Şi până la urmă vom învinge.

16. Aţi lucrat la Cancelaria Primului-Ministru pe probleme de antifraudă. De ce aţi plecat de acolo?

Colaborarea mea a încetat de comun acord şi a fost motivată exclusiv de probleme familiale: trebuia să se nască Mara Cristina, iar eu trebuia să fiu lângă soţia mea.

17.Credeţi că expertiza pe care o aveţi va fi un argument în lupta pentru câştigarea funcţiei de primar? Vă va ajuta această experienţă pe parcursul mandatului, dacă veţi câştiga alegerile?

Sigur. Am luptat împotriva unora dintre infractorii cei mai periculoşi: cei care folosesc banul public în interes personal şi care au echipe profesioniste în acest scop. Experienţa acumulată îmi va da puterea de a lupta şi cu sistemul corupt din Paşcani, pe care îl voi învinge, cu sprijinul cetăţenilor.

18. Care va fi relaţia dumneavoastră cu Consiliul Local, în eventualitatea aceleiaşi ipoteze? Dar cu cetăţenii contribuabili?

Atât timp cât singura noastră preocupare va fi interesul contribuabilului, a municipiului Paşcani, relaţia mea cu Consiliul Local va fi una excelentă. În faţa contribuabililor trebuie să fim transparenţi. Oamenii trebuie să ştie pe ce se cheltuie banii pe care îi plătesc ca taxe şi impozite, trebuie eliminată birocraţia şi trebuie implicaţi în luarea deciziilor administraţiei publice. Oamenii trebuie respectaţi.

19. Care ar fi priorităţile pe care le-aţi rezolva, dacă aţi fi ales în funcţia de primar al Paşcaniului?

1. Reformarea administraţiei locale.
2. Încurajarea tinerilor bine pregătiţi profesional pentru a se angaja în sectorul public.
3. Transparenţă şi eficienţă maximă în cheltuirea banului public.
4. Accesarea unui numar cât mai mare de fonduri europene.
5. Dezvoltarea proiectelor sociale, culturale şi educaţionale.
6. Crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea afacerilor şi crearea de locuri de muncă.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Aveti votul meu!